Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem , ul. Ludowa 15a, 18-200 Wysokie Mazowieckie, woj. podlaskie, tel. 086 2752417, fax. 086 2753153.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wysokomazowiecki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i remont budynku administracyjno-garażowego z adaptacją dla potrzeb biurowych i archiwalnych - OR.3421-6/08.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa i remont budynku administracyjno-garażowego z adaptacją dla potrzeb biurowych i archiwalnych Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem zgodnie z projektem budowlanym, projektem instalacji sanitarnych, kanalizacyjnych oraz centralnego ogrzewania, projektem branży elektrycznej i specyfikacją techniczną wykonania robót budowlanych z wyłączeniem utwardzenia terenu na zapleczu budynku kostką brukową i uzupełnienia usuniętej nawierzchni asfaltowej w związku z budową kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
Roboty budowlane obejmują między innymi:
- przebudowę pomieszczenia garażowego na klatkę schodową z podnośnikiem dla wózków,
- remont posadzek korytarzy piętra i pokoi biurowych,
- remont sanitariatów z dostosowaniem dla potrzeb osób niepełnosprawnych
- rozbiórkę istniejącej klatki schodowej z adaptacją jej na pomieszczenia biurowe,
- przebudowę pomieszczenia garażowego na pomieszczenia archiwalne i biurowe,
- rozbiórkę i wykonanie nowego stropu nad niższą częścią budynku - nowa klatka schodowa i pomieszczenia biurowe,
- roboty remontowe pozostałych pomieszczeń archiwalnych i biurowych,
- roboty termomodernizacyjne budynku administracyjnego,
- pokrycie dachu płytami warstwowymi i obróbki blacharskie.
- wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej oraz przyłącza kanalizacji deszczowej,
- przebudowa wewnętrznej instalacji elektrycznej i odgromowej,
- przebudowa wewnętrznej instalacji wodno - kanalizacyjnej,
- przebudowa wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania,
- wykonanie instalacji komputerowej.
Opis stanu istniejącego.
Przewidziany do przebudowy budynek administracyjno-garażowy, wykonany jest jako murowany, dwukondygnacyjny, przekryty żelbetowym dachem z płyt prefabrykowanych z warstwą pokrywczą z papy asfaltowej na lepiku. Na parterze znajdują się pomieszczenia garażowo-magazynowe, natomiast na piętrze pomieszczenia administracyjno-biurowe. Na górną kondygnację można dostać się poprzez żelbetowe schody o parametrach niezgodnych z obowiązującymi normami. Koniecznym jest przebudowa klatki schodowej na nową zgodną z normami. Budynek wyposażony jest w instalację elektryczną i wodno-kanalizacyjną. Ogrzewanie budynku z sieci miejskiej. Odprowadzenie ścieków do własnego zbiornika bezodpływowego opróżnianego okresowo do oczyszczalni ścieków. Dojazd od strony utwardzonej ulicy Mickiewicza.
Projektowana przebudowa ma na celu adaptację pomieszczeń piętra dla potrzeb Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z dostępem dla osób niepełnosprawnych. Parter budynku wykorzystany będzie na cele garażowo-archiwalne Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem. Przebudowa realizowana będzie na podstawie dwuetapowej dokumentacji budowlanej. Pierwszy etap projektu-obejmuje elementy związane z likwidacją barier architektonicznych pod kątem przystosowania budynku dla Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Przewidziano wykonanie nowej klatki schodowej z jednoczesną likwidacją starej. Na jednej z poręczy nowej klatki schodowej, zainstalowana zostanie schodowa platforma o torze krzywolinijnym, umożliwiająca transport wózków z osobą niepełnosprawną na poziom pierwszej kondygnacji. Pomieszczenia piętra adaptowane zostaną na gabinety do diagnozy i terapii zajęciowej. Przebudowany zostanie również sanitariat z wykonaniem nowej kabiny przystosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Urządzenia sanitarne wyposażone będą w poręcze i urządzenia ułatwiające korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym. Przebudowa ciągów komunikacyjnych umożliwi wygospodarowanie dodatkowych pomieszczeń nad rozebranymi schodami i obok projektowanej klatki schodowej. Na parterze obok nowego wejścia przewiduje się pomieszczenie poczekalni dla rodziców przyprowadzających dzieci na zajęcia.
Drugi etap projektu dotyczy wykonania remontu parteru budynku z dostosowaniem go do potrzeb garażowych i archiwalnych. Przewiduje się również przebudowę dachu nad nową klatką schodową z podniesieniem go do poziomu wyższej części budynku, termomodernizację budynku, przebudowę wewnętrznej instalacji elektrycznej i odgromowej, przebudowę wewnętrznej instalacji wodno-kanalizacyjnej, przebudowę wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania, wykonania instalacji komputerowej oraz wykonanie zewnętrznych przyłączy kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
Powierzchnia zabudowy całego budynku - 244,2 m2
Powierzchnia użytkowa remontowanych pomieszczeń - 374,5 m2
Kubatura całego budynku - 1 574,4 m3
Zestawienie powierzchni użytkowej remontowanego budynku przyziemie
1. hol - poczekalnia - 35,0 m2
2. pomieszczenie gospodarcze - 8,9 m2
3. pomieszczenie gospodarcze - 20,9 m2
4. pomieszczenie garażowe - 16,0 m2
5. pom. biurowe archiwum - 16,5 m2
6. pomieszczenie garażowe - 16,7 m2
7. pomieszczenie garażowe - 17,0 m2
8. pomieszczenie archiwum - 33,5 m2
9. pomieszczenie archiwum - 18,0 m2
10. pomieszczenia w odrębnym użytkowaniu - nie objęte opracowaniem
piętro
1. korytarz - 23,4 m2
2. sala ćwiczeń ruchowych - 38,6 m2
3. gabinet logopedy - 10,6 m2
4. gabinet psychologa - 11,2 m2
5. gabinet pedagoga - 11,3 m2
6. gabinet zawodoznawczy - 8,1 m2
7. łazienka niepełnosprawnych - 5,2 m2
8. łazienka - 3,5 m2
9. w.c. - 1,1 m2
10. w.c. - 1,1 m2
11. gabinet terapii logopedycznej - 23,9 m2
12. gabinet diagnozy pedagog. - 13,2 m2
13. gabinet terapii psycholog. - 13,2 m2
14. sekretariat - 11,3 m2
15. gab. dyrektora - 16,3 m2
Łącznie powierzchnia użytkowa: - 374,5 m2..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.13.50-7, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.40.00.00-1.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wadium wnosi się przed upływem składania ofert w wysokości: 15.000, 00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).
Wykonawcy mogą wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu- przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem, nr konta 22 8774 0000 0016 1655 2000 0070.
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym),
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Pzp, tzn.:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy Pzp.
Sposób spełnianie ww. warunków:
a) prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem zarejestrowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie ewidencji działalności gospodarczej,
b) nie zaleganie z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
c) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności,
d) wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością w okresie 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania co najmniej 3 usług odpowiadających swoim zakresem przedmiotowi zamówienia, dysponowanie osobami posiadającymi niezbędne do realizacji projektu określonego w przedmiocie zamówienia uprawnienia budowlane do projektowania,
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt 6 SIWZ wg zasady spełnia/nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 5 SIWZ, Wykonawca składa wraz z ofertą, sporządzoną wg załącznika nr 7 - następujące dokumenty, oświadczenia i informacje:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
W celu potwierdzenia warunków posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
3) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy - wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;
4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożoną w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;
5) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;
6) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;
W celu potwierdzenia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego:
7) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym, stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich cech charakterystycznych, wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączy dokumenty (np. referencje) - w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę - potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, w ilości minimum trzy zamówienia, każde musi być o wartości brutto min. 200.000,00 zł
8) wykaz osób personelu kierowniczego, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także proponowanego zakresu obowiązków w przedmiotowym zamówieniu. Kierownicy budowy i robót muszą mieć uprawnienia do kierowania robotami będącymi przedmiotem zamówienia i posiadać doświadczenie min. 3 lata na podobnym stanowisku - należy dołączyć kserokopie uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
W celu potwierdzenia warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia publicznego:
9) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł, tj. kwotę odszkodowania, jaką gwarantuje ubezpieczyciel. W przypadku załączników do dokumentu lub odniesienia jego treści do innych dokumentów muszą być dostarczone wszystkie dokumenty, na podstawie których możliwa będzie jednoznaczna ocena dokumentu, potwierdzającego wymagane ubezpieczenie - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;
2. Pozostałe wymagane dokumenty jako załączniki do oferty
1) Kosztorysy szczegółowe sporządzone dla poszczególnych części zamówienia na podstawie załączonej dokumentacji, przedmiarów robót i z uwzględnieniem wszystkich kosztów opisanych w niniejszej specyfikacji.
2) Dokument potwierdzający wniesienie wadium.
3) W przypadku wskazania w ofercie części zamówienia, które będą powierzone podwykonawcom należy podać zakres rzeczowy i finansowy tych części zamówienia.
4) W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie (konsorcjum) do oferty musi być dołączone dla podmiotu wiodącego - lidera - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umów o przedmiotowe zamówienie publiczne. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez przedstawicieli (osoby uprawnione do reprezentowania firmy) wszystkich podmiotów występujących wspólnie. Podmiot wiodący - lider - wskazany w pełnomocnictwie i przedkładający ofertę zobowiązany jest do przedłożenia wszystkich dokumentów, wymienionych w pkt. 6.
Każdy podmiot oferty wspólnej (konsorcjum) zobowiązany jest dołączyć dokumenty wymienione powyżej - w pkt 6.1. ppkt 1 - 6. Ponadto, gdy będzie konieczne do spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, potencjału ekonomicznego i technicznego oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oprócz podmiotu wiodącego inni uczestnicy konsorcjum dołączają także potrzebne dokumenty określone w pkt. 6.1 w ppunktach od 7 do 12.
Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem wiodącym - liderem. Płatności będą wnoszone na specjalnie założone w tym celu przez konsorcjum konto bankowe, którego dysponentem z upoważnienia uczestników będzie podmiot wiodący - lider konsorcjum. Wniesione wadium lub zabezpieczenie należytego wykonania umowy musi wyraźnie wskazywać na wszystkie podmioty składające wspólną ofertę. Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcjum) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Uczestnik konsorcjum nie może złożyć oferty odrębnej.
Wszystkie dokumenty powinny być przygotowane w sposób umożliwiający prawidłową ocenę każdego uczestnika konsorcjum.
Uwaga:
1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.1
1) ppkt 2, 4, 5, 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2) ppkt 3 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy.
2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Ww. dokumenty oświadczeń muszą być wystawione w terminach określonych jak dla dokumentów w punkcie 1.
Dokumenty, o których mowa powyżej są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu lub kopii oraz przetłumaczone na język polski i poświadczone przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wysokomazowiecki.pl, bip.st.wysmaz.wrotapodlasia.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem, 18-200 Wysokie Mazowieckie, ul. Ludowa 15a.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.10.2008 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem, 18-200 Wysokie Mazowieckie, ul. Ludowa 15a, kancelaria ogólna - pok. nr 6.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).