uchwała XIX-173-05
uchwała nr XIX/173/05
rady powiatu wysokomazowieckiego
z dnia 29 czerwca 2005 roku
w sprawie nadania statutów dla nowotworzonych ponadgimnazjalnych szkół publicznych na terenie powiatu wysokomazowieckiego
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) oraz art. 5 ust. 2 pkt 1 i art. 58 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703, Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Nadaje się statuty dla niżej wymienionych szkół ponadgimnazjalnych na terenie powiatu wysokomazowieckiego:
1) dla Szkoły Policealnej w Czyżewie wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego
w Czyżewie stanowiący załącznik nr 1 do uchwały,
2) dla Szkoły Policealnej dla Dorosłych Nr 3 w Wysokiem Mazowieckiem wchodzącej w skład Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem stanowiący załącznik nr 2 do uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się zarządowi powiatu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XIX/173/05 Rady Powiatu Wysokomazowieckiego z dnia 29 czerwca 2005 roku
STATUT
SZKOŁY POLICEALNEJ
w
CZYŻEWIE
ROZDZIAŁ I
Informacje ogólne o szkole
§ 1
1. Szkoła nosi nazwę: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Czyżewie, Szkoła Policealna w Czyżewie, zwana dalej "szkołą".
2. Szkoła wchodzi w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Czyżewie, zwanego dalej "Zespołem".
3. Zespół mieści się przy ulicy Niepodległości 3 w Czyżewie.
§ 2
Organem prowadzącym szkołę jest powiat wysokomazowiecki.
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołę jest Podlaski Kurator Oświaty.
§ 3
1. Szkoła jest publiczną ponadgimnazjalną policealną szkołą dla absolwentów szkół średnich realizującą naukę w systemie dziennym.
2. Dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę po zasięgnięciu opinii Podlaskiego Kuratora Oświaty oraz opinii powiatowej rady zatrudnienia ustala zawody, w których będzie prowadzone kształcenie.
§ 4
Cele i zadania szkoły
1. Szkoła, wchodząc w skład Zespołu, realizuje zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, z późn. zm.) zwanej dalej "ustawą" oraz przepisach wydanych na jej podstawie, wyszczególnione
w statucie Zespołu, w szczególności zaś umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły policealnej i dyplomu uzyskania tytułu zawodowego w nauczanych w szkole zawodach.
2. Szkoła może prowadzić działalność innowacyjną i eksperymentalną wg zasad i warunków określonych przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS).
§ 5
Zadania opiekuńcze szkoły
- Szkoła wykonuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku uczniów i potrzeb środowiskowych, uwzględniając ogólne przepisy bezpieczeństwa i higieny.
- Szczegółowy opis zadań i zakres odpowiedzialności wynikający z realizacji zadań opiekuńczych szkoły zawarty jest w statucie Zespołu.
- Szczegółowe zasady przyznawania pomocy materialnej młodzieży zawarte są w statucie Zespołu.
ROZDZIAŁ II
§ 6
Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
§ 7
1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły policealnej opracowany do 30 kwietnia każdego roku przez dyrektora szkoły policealnej.
2. Arkusz organizacji szkoły policealnej zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja danego roku.
3. W arkuszu organizacji szkoły policealnej zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły policealnej, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę policealną oraz liczbę godzin prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.
4. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły policealnej dyrektor szkoły policealnej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.
§ 8
- Kształcenie w szkole odbywa się systemem stacjonarnym. Zajęcia z uczniami odbywają się 5 dni w tygodniu.
- Rok szkolny dzieli się na dwa semestry. Klasyfikacja i promocja uczniów przeprowadzana jest po każdym semestrze.
§ 9
Organizacja praktycznej nauki zawodu
1. Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia zawodowego oraz zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia ogólnego ustalone dla szkoły są organizowane w oddziałach lub w zespołach międzyoddziałowych z wykorzystaniem pracowni przedmiotowych stanowiących bazę Zespołu.
2. Praktyczna nauka zawodu może mieć formę praktyk zawodowych.
3. Praktyki zawodowe organizuje się dla uczniów w celu zastosowania i pogłębienia zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy.
4. Praktyki zawodowe uczniów mogą być organizowane w czasie całego roku szkolnego, w tym również w okresie ferii letnich.
5. W przypadku organizowania praktyk zawodowych w okresie ferii letnich odpowiedniemu skróceniu ulega czas trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów odbywających te praktyki.
6. Zakres wiadomości i umiejętności nabywanych przez uczniów na praktykach zawodowych oraz wymiar godzin tych praktyk określa program dla danego zawodu.
7. Praktyczna nauka zawodu uczniów jest prowadzona indywidualnie lub w grupach.
8. Podziału uczniów lub młodocianych na grupy dokonuje odpowiednio dyrektor szkoły lub pracodawca w porozumieniu z podmiotem przyjmującym odpowiednio uczniów lub młodocianych na praktyczną naukę zawodu.
9. Umowę o praktyczną naukę zawodu organizowaną poza szkołą zawiera dyrektor szkoły z podmiotem przyjmującym uczniów na praktyczną naukę zawodu. Zasady zawierania umowy określają odrębne przepisy.
10. Szkoła kierując uczniów na praktyczną naukę zawodu w szczególności:
1) nadzoruje realizację programu praktycznej nauki zawodu,
2) współpracuje z podmiotem przyjmującym uczniów na praktyczną naukę zawodu,
3) zapewnia ubezpieczenie uczniów od następstw nieszczęśliwych wypadków,
4) akceptuje, wyznaczonych przez podmioty przyjmujące uczniów lub młodocianych na praktyczną naukę zawodu, instruktorów praktycznej nauki zawodu i opiekunów praktyk zawodowych lub wyznacza do prowadzenia praktycznej nauki zawodu nauczycieli praktycznej nauki zawodu .
11. Praktyki zawodowe organizowane u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych są prowadzone pod kierunkiem opiekunów praktyk zawodowych, którymi mogą być pracodawcy lub wyznaczeni przez nich pracownicy albo osoby prowadzące indywidualne gospodarstwa rolne.
12. Praktyki zawodowe organizowane w innych podmiotach niż wymienione w ust. 11 są prowadzone pod kierunkiem nauczycieli.
13. Środki finansowe, umożliwiające uczniom odbycie praktycznej nauki zawodu, zapewnia organ prowadzący szkołę.
14. Szczegółowe warunki i tryb organizowania praktycznej nauki zawodu oraz kwalifikacje wymagane od osób prowadzących praktyczną naukę zawodu i przysługujące im uprawnienia określają odrębne przepisy.
15. Ustala się możliwość organizacji dodatkowych zajęć dla uczniów w zakresie kształcenia zawodowego w formach pozaszkolnych, organizowanych w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę oraz w ramach współpracy z powiatowym urzędem pracy, pracodawcami, ośrodkami dokształcania i doskonalenia zawodowego.
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
§ 10
1. W szkole funkcjonuje biblioteka szkolna.
2. Szczegółową organizację biblioteki szkolnej, zadania nauczyciela bibliotekarza, zasady współpracy biblioteki szkolnej z uczniami i nauczycielami oraz innymi bibliotekami określa statut Zespołu.
ROZDZIAŁ IV
ORGANY SZKOŁY
§ 11
1. Organami szkoły są:
1) dyrektor szkoły, którym jest dyrektor Zespołu,
2) rada pedagogiczna,
3) samorząd słuchaczy.
§ 12
Szczegółowe kompetencje dyrektora szkoły oraz rady pedagogicznej określa statut Zespołu, w którego skład wchodzi szkoła.
§ 13
Samorząd słuchaczy.
Samorząd tworzą wszyscy słuchacze szkoły.
Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin uchwalony przez ogół słuchaczy w głosowaniu tajnym i powszechnym po pozytywnym zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną. Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu słuchaczy.
Regulamin samorządu nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.
Samorząd może przedstawiać dyrektorowi szkoły oraz radzie pedagogicznej wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw słuchaczy, takich jak:
1) prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce,
3) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a mozliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
4) prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,
5) prawo organizowania działalności kultuiralnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi,
w porozumieniu z dyrektorem szkoły,
6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.
§ 14
W szkole mogą działać inne, z wyjątkiem partii i organizacji politycznych, stowarzyszenia i organizacje. Zasady ich działalności określa szczegółowo statut Zespołu.
ROZDZIAŁ V
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY
§ 15
Do nauczycieli i pracowników szkoły stosuje się odpowiednio szczegółowe zapisy zawarte w statucie Zespołu.
ROZDZIAŁ VI
UCZNIOWIE SZKOŁY
§ 16
Szczegółowy wykaz praw i obowiązków ucznia szkoły określa statut Zespołu.
§ 17
Do słuchaczy szkoły stosuje się odpowiednio uregulowania dotyczące systemu działań wychowawczych i kar zawartych w statucie Zespołu.
ROZDZIAŁ VII
REKRUTACJA UCZNIÓW
§ 18
- Rekrutację przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
§ 19
- O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów przyznanych za oceny uzyskane z przedmiotów zawodowych na świadectwie ukończenia liceum profilowanego, odpowiednio dla zawodu technik ekonomista - przedmioty:
1) funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej,
2) elementy rachunkowości,
3) praca biurowa,
4) prawo i postępowanie administracyjne.
- Ustala się następujące przeliczenie stopni szkolnych na punkty:
1) za ocenę celującą - 15 pkt
2) za ocenę bardzo dobrą - 13 pkt
3) za ocenę dobrą - 10 pkt
4) za ocenę dostateczną - 6 pkt.
- Za inne osiągnięcia ucznia ze świadectwa ukończenia liceum przyznaje się dodatkowe punkty:
1) ukończenie szkoły z wyróżnieniem - 10 pkt
2) udział w konkursach organizowanych przez kuratora oświaty na szczeblu
wojewódzkim - 15 pkt.
- Dyrektor szkoły, może odstąpić od przeprowadzenia egzaminu wstępnego lub rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli liczba kandydatów jest mniejsza lub równa liczbie wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła.
- Egzamin przeprowadza się w formie pisemnej z dwóch przedmiotów ustalonych, przez radę pedagogiczną.
§ 20
1. Laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerzonej treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są niezależnie od kryteriów przedstawionych wyżej.
§ 21
1. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły zobowiązani są złożyć dokumenty w terminach ustalonych przez Podlaskiego Kuratora Oświaty.
2. Wykaz dokumentów oraz terminy ich składania określa dyrektor szkoły w udostępnionych informatorach.
ROZDZIAŁ VIII
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
§ 22
1. Do słuchaczy szkoły policealnej stosuje się wszystkie przepisy zawarte w wewnątrzszkolnym systemie oceniania zapisane w statucie Zespołu z pominięciem udziału rodziców w procesie nauczania.
2. W szkole nie ocenia się zachowania.
3. Oceny klasyfikacyjne w skali 1-6 ustala się po każdym semestrze i stanowią one podstawę do promowania słuchacza na semestr programowo wyższy lub ukończenia przez niego szkoły.
ROZDZIAŁ IX
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23
1. Szkoła posługuje się pieczęcią o treści: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Czyżewie, Szkoła Policealna w Czyżewie.
2. Na świadectwach i innych dokumentach wydawanych przez szkołę używa się pieczęci urzędowej o treści: Szkoła Policealna w Czyżewie.
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr XIX/173/05 Rady Powiatu Wysokomazowieckiego z dnia 29 czerwca 2005 roku
STATUT
SZKOŁY POLICEALNEJ
dla Dorosłych Nr 3
w
Wysokiem Mazowieckiem
ROZDZIAŁ I
Informacje ogólne o szkole
§ 1
- Szkoła nosi nazwę: Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem, Szkoła Policealna dla Dorosłych Nr 3 w Wysokiem Mazowieckiem, zwana dalej "szkołą".
- Szkoła wchodzi w skład Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem, zwanego dalej "Centrum".
- Centrum mieści się przy ulicy Pelca 11 w Wysokiem Mazowieckiem.
§ 2
Organem prowadzącym szkołę jest powiat wysokomazowiecki.
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą jest Podlaski Kurator Oświaty.
§ 3
1. Szkoła jest publiczną ponadgimnazjalną policealną szkołą dla absolwentów szkół średnich realizującą naukę w systemie stacjonarnym.
2. Dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę po zasięgnięciu opinii Podlaskiego Kuratora Oświaty oraz opinii powiatowej rady zatrudnienia ustala zawody, w których będzie prowadzone kształcenie.
§ 4
Cele i zadania szkoły
1. Szkoła, wchodząc w skład Centrum, realizuje zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, z późn. zm.) zwanej dalej "ustawą" oraz przepisach wydanych na jej podstawie, wyszczególnione w statucie Centrum, w szczególności zaś umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły policealnej i dyplomu uzyskania tytułu zawodowego w nauczanych w szkole zawodach.
2. Szkoła może prowadzić działalność innowacyjną i eksperymentalną wg zasad i warunków określonych przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS).
§ 5
Zadania opiekuńcze szkoły
- Szkoła wykonuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku słuchaczy i potrzeb środowiskowych, uwzględniając ogólne przepisy bezpieczeństwa i higieny.
- Szczegółowy opis zadań i zakres odpowiedzialności wynikający z realizacji zadań opiekuńczych szkoły zawarty jest w statucie Centrum.
- Szczegółowe zasady przyznawania pomocy materialnej słuchaczom zawarte są w statucie Centrum.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA SZKOŁY
§ 6
Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
§ 7
1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły policealnej dla dorosłych opracowany do 30 kwietnia każdego roku przez dyrektora szkoły policealnej dla dorosłych.
2. Arkusz organizacji szkoły policealnej dla dorosłych zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja danego roku.
3. W arkuszu organizacji szkoły policealnej dla dorosłych zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły policealnej dla dorosłych , liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę policealną dla dorosłych oraz liczbę godzin prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.
4. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły policealnej dla dorosłych dyrektor szkoły policealnej dla dorosłych, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.
§ 8
- Kształcenie w szkole odbywa się systemem wieczorowym. Zajęcia ze słuchaczami odbywają się 4 dni w tygodniu.
- Rok szkolny dzieli się na dwa semestry. Klasyfikacja i promocja słuchaczy przeprowadzana jest po każdym semestrze.
§ 9
Organizacja praktycznej nauki zawodu
1. Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia zawodowego oraz zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia ogólnego ustalone dla szkoły są organizowane w oddziałach lub w zespołach międzyoddziałowych z wykorzystaniem pracowni przedmiotowych stanowiących bazę Centrum.
2. Szkolenie praktyczne może być realizowane w formie praktyk zawodowych i zajęć praktycznych.
3. Zajęcia praktyczne organizowane w oparciu o bazę dydaktyczną Centrum i na zasadach określonych w statucie Centrum.
4. Praktyki zawodowe organizuje się dla słuchaczy w celu zastosowania i pogłębienia zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy.
5. Praktyki zawodowe słuchaczy mogą być organizowane w czasie całego roku szkolnego, w tym również w okresie ferii letnich.
6. W przypadku organizowania praktyk zawodowych w okresie ferii letnich odpowiedniemu skróceniu ulega czas trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla słuchaczy odbywających te praktyki.
7. Zakres wiadomości i umiejętności nabywanych przez słuchaczy na praktykach zawodowych oraz wymiar godzin tych praktyk określa program dla danego zawodu.
8. Praktyczna nauka zawodu słuchaczy jest prowadzona indywidualnie lub w grupach.
9. Podziału słuchaczy na grupy dokonuje odpowiednio dyrektor szkoły lub pracodawca w porozumieniu z podmiotem przyjmującym odpowiednio słuchaczy na praktyczną naukę zawodu.
10. Umowę o praktyczną naukę zawodu organizowaną poza szkołą zawiera dyrektor szkoły z podmiotem przyjmującym słuchaczy na praktyczną naukę zawodu. Zasady zawierania umowy określają odrębne przepisy.
11. Szkoła kierując słuchaczy na praktyczną naukę zawodu w szczególności:
1) nadzoruje realizację programu praktycznej nauki zawodu,
2) współpracuje z podmiotem przyjmującym słuchaczy na praktyczną naukę zawodu,
3) zapewnia ubezpieczenie słuchaczy od następstw nieszczęśliwych wypadków,
4) akceptuje, wyznaczonych przez podmioty przyjmujące słuchaczy na praktyczną nauke zawodu, instruktorów praktycznej nauki zawodu i opiekunów praktyk zawodowych lub wyznacza do prowadzenia praktycznej nauki zawodu nauczycieli praktycznej nauki zawodu.
12. Praktyki zawodowe organizowane u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych są prowadzone pod kierunkiem opiekunów praktyk zawodowych, którymi mogą być pracodawcy lub wyznaczeni przez nich pracownicy lub osoby prowadzące indywidualne gospodarstwa rolne.
13. Praktyki zawodowe organizowane w innych podmiotach niż wymienione w ust. 12 są prowadzone pod kierunkiem nauczycieli.
14. Środki finansowe, umożliwiające słuchaczom odbycie praktycznej nauki zawodu, zapewnia organ prowadzący szkołę.
15. Szczegółowe warunki i tryb organizowania praktycznej nauki zawodu oraz kwalifikacje wymagane od osób prowadzących praktyczną naukę zawodu
i przysługujące im uprawnienia określają odrębne przepisy.
16. Ustala się możliwość organizacji dodatkowych zajęć słuchaczom w zakresie kształcenia zawodowego w formach pozaszkolnych, organizowanych
w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę oraz w ramach współpracy
z powiatowym urzędem pracy, pracodawcami, ośrodkami dokształcania
i doskonalenia zawodowego.
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
§ 10
1. W szkole funkcjonuje biblioteka szkolna.
2. Szczegółową organizację biblioteki szkolnej, zadania nauczyciela bibliotekarza, zasady współpracy biblioteki szkolnej ze słuchaczami i nauczycielami oraz innymi bibliotekami określa statut Centrum.
ROZDZIAŁ IV
ORGANY SZKOŁY
§ 11
1. Organami szkoły są:
1) dyrektor szkoły, którym jest dyrektor Centrum,
2) rada pedagogiczna,
3) samorząd słuchaczy.
§ 12
Szczegółowe kompetencje dyrektora szkoły oraz rady pedagogicznej określa statut Centrum, w którego skład wchodzi szkoła.
§ 13
Samorząd słuchaczy.
1. Samorząd tworzą wszyscy słuchacze szkoły.
2. Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin uchwalnony przez ogół słuchaczy w głosowaniu tajnym i powszechnym po pozytywnym zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną. Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu słuchaczy.
3. Regulamin samorządu nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.
4. Samorząd może przedstawić dyrektorowi szkóly oraz radzie pedagogicznej wnioski
i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw słuchaczy, takich jak:
1) prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami,
2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce,
3) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
4) prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,
5) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozorywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacynymi, w porozumieniu z dyrektorem szkoły,
6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.
§ 14
W szkole mogą działać inne, z wyjątkiem partii i organizacji politycznych, stowarzyszenia i organizacje. Zasady ich działalności określa szczegółowo statut Centrum.
ROZDZIAŁ V
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY
§ 15
Do nauczycieli i pracowników szkoły stosuje się odpowiednio szczegółowe zapisy zawarte w statucie Centrum.
ROZDZIAŁ VI
SŁUCHACZE SZKOŁY
§ 16
Szczegółowy wykaz praw i obowiązków słuchacza szkoły określa statut Centrum.
§ 17
Do słuchaczy szkoły stosuje się odpowiednio uregulowania dotyczące systemu działań wychowawczych i kar zawartych w statucie Centrum.
ROZDZIAŁ VII
REKRUTACJA SŁUCHACZY
§ 18
1. Rekrutację przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
§ 19
1. O przyjęciu na pierwszy semestr szkoły policealnej dla dorosłych mogą ubiegać się absolwenci liceum ogólnokształcącego i profilowanego, technikum i technikum uzupełniającego.
2. Kandydat ubiegający się o przyjęcie powinien złożyć następujące dokumenty:
1) podanie o przyjęcie do szkoły
2) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia
w wybranym zawodzie,
3) świadectwo ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej,
3. O przyjęciu kandydata do szkoły decyduje łączna suma punktów:
1) uzyskanych z rozmowy kwalifikacyjnej;
2) za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych wymienionych w świadectwie ukończenia szkoły;
3) za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły;
4. Kandydat do szkoły, może w trakcie rekrutacji uzyskać maksymalnie 100 punktów:
1) do 30 punktów - za wyniki z rozmowy kwalifikacyjnej;
2) do 60 punktów - za oceny z języka polskiego i trzech wybranych spośród n/w zajęć edukacyjnych odnotowanych na świadectwie ukończenia szkoły:
a) matematyka,
b) język obcy,
c) historia,
d) biologia
e) geografia.
3) do 10 punktów - za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły;
5. Punkty za oceny są obliczane według następujących zasad:
1) celujący - 15 pkt,
2) bardzo dobry - 13 pkt.
3) dobry - 10 pkt.
4) dostateczny - 6 pkt.
6. Punkty za inne osiągnięcia kandydata wymienione na świadectwie ukończenia szkoły są obliczane według następujących zasad:
1) ukończenie szkoły z wyróżnieniem - 5 pkt.
2) udział w konkursach, osiągnięcia sportowe i artystyczne - 5 pkt.
7. O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów uzyskanych przez kandydata
w postępowaniu rekrutacyjnym.
8. Dyrektor może odstąpić od przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli liczba
kandydatów jest mniejsza lub równa liczbie wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła.
§ 20
1. Laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerzonej treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są niezależnie od kryteriów przedstawionych wyżej.
2. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych przyjmowani są do szkół policealnych niezależnie od kryteriów, o których mowa w § 19.
§ 21
1. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły zobowiązani są złozyć dokumenty w terminach ustalonych przez Podlaskiego Kuratora Oświaty.
2. Terminy składania dokumentów okresla dyrektor szkoły w udostępnionych informatorach.
ROZDZIAŁ VIII
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
§ 22
1. Do słuchaczy szkoły policealnej dla dorosłych stosuje się wszystkie przepisy zawarte w wewnątrzszkolnym systemie oceniania zapisane w statucie Centrum z pominięciem udziału rodziców w procesie nauczania.
2. W szkole nie ocenia się zachowania.
3. Oceny klasyfikacyjne w skali 1-6 ustala się po każdym semestrze i stanowią one podstawę do promowania słuchacza na semestr programowo wyższy lub ukończenia przez niego szkoły.
ROZDZIAŁ IX
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23
1. Szkoła posługuje się pieczęcią szkoły o treści: Centrum Kształcenia Zawodowego
w Wysokiem Mazowieckiem, Szkoła Policealna dla Dorosłych Nr 3 w Wysokiem Mazowieckiem.
2. Na świadectwach i innych dokumentach wydawanych przez szkołę używa się pieczęci urzędowej szkoły o treści: Szkoła Policealna dla Dorosłych Nr 3
w Wysokiem Mazowieckiem.
Metryka strony