uchwała Nr X/92/04

UCHWAŁA Nr X/92/04

RADY POWIATU WYSOKOMAZOWIECKIEGO

z dnia 29 kwietnia 2004 roku

w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806 oraz z 2003 r. Nr 162, poz. 1568) uchwala się, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem stanowiącym załącznik do Uchwały Nr VI/33/99 Rady Powiatu z dnia 31 maja 1999 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem zmienionego Uchwałą Nr XIV/113/2000 z dnia 29 czerwca 2000 roku, Nr XVI/117/2000 z dnia 18 sierpnia 2000 roku, Nr XVII/126/2000 z dnia 21 września 2000 roku, Nr XIX/142/2000 z dnia 21 grudnia 2000 roku i Nr 198/2002 z dnia 26 marca 2002 roku wprowadza się następujące zmiany:

1) w Rozdziale II w § 7 po punkcie 5 dodaje się punkt 6 w brzmieniu:

"6. Biuro Rady i Zarządu Powiatu "BR"."

2) w tytule Rozdziału III po wyrazach "Skarbnik Powiatu" dodaje się wyrazy "Powiatowy Rzecznik Konsumentów"

3) w Rozdziale III po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:

"§ 12a. Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:

1. Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej
w zakresie obrony ich interesów,

2. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów,

3. Składanie wniosków w zakresie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,

4. Współdziałanie z właściwymi organami i urzędami do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.

5. Powiatowy Rzecznik Konsumentów używa symbolu "RK"."

4) w Rozdziale V § 14 otrzymuje brzmienie:

"§ 14 Biuro Rady i Zarządu Powiatu

Zapewnia sprawną organizację obsługi Rady i Zarządu, funkcjonowania Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków oraz świadczenie pomocy prawnej. Prowadzi sprawy z zakresu promocji rozwoju powiatu.

Do podstawowych zadań Biura należy prowadzenie następujących spraw:

I. W zakresie obsługi biurowej Rady, Zarządu i Komisji Rady:

1. Gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Zarządu
i Komisji.

2. Przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady, Zarządu i Komisji.

3. Protokołowanie obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji.

4. Prowadzenie rejestru:

1) uchwał Rady,

2) wniosków i opinii Komisji,

3) interpelacji i wniosków radnych,

5. Przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji
i interpelacji radnych właściwym kierownikom wydziałów i innych jednostek oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem.

6. Przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady.

7. Udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.

8. Przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

9. Obsługa posiedzeń Zarządu.

10. Wykonywanie zadań związanych z wyborami.

11. Prowadzenie rejestru uchwał Zarządu.

12. Prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatowego.

13. Prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty.

II. W zakresie obsługi prawnej:

1. Świadczenie pomocy technicznej i prawnej radnym przy opracowywaniu projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacja.

2. Opracowanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych, Rady, Zarządu
i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym.

3. Udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i wydziałów.

4. Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień.

5. Wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądem w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom ).

6. Wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego.

7. Informowanie Zarządu, Starosty i kierowników wydziałów o zmianach
w przepisach prawnych dotyczących działalności organów powiatu.

III. W zakresie skarg, wniosków i funkcjonowania Starostwa:

1. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowanie analiz.

2. Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą.

3. Zabezpieczanie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.

4. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami.

5. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników.

6. Gospodarowanie taborem samochodowym.

7. Zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów.

IV. W zakresie promocji i rozwoju:

1. Opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno - informacyjnych
o powiecie.

2. Promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin powiatu
w kraju i za granicą.

3. Dokonywanie analiz rynku i opracowań zbiorczych dot. podmiotów gospodarczych.

4. Podejmowanie działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości.

5. Koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną.

6. Współpraca z mediami.

7. Przygotowanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne."

5) w Rozdziale V po § 14 dodaje się § 14a w brzmieniu:

"§ 14a Wydział Organizacyjny

Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników. Prowadzi sprawy z oświaty, kultury, sportu
i ochrony zdrowia.

I. W zakresie organizacji i funkcjonowania starostwa:

1. Opracowanie projektów Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji.

2. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.

3. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej
i jednolitego rzeczowego wykazu akt.

4. Prowadzenie zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty.

5. Prowadzenie zbioru porozumień dotyczących spraw powierzonych innym jednostkom.

6. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych.

II. W zakresie kontroli:

1. Prowadzenie kontroli działania wydziałów, jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb inspekcji i straży.

2. Koordynacja działalności kontrolnej.

III. W zakresie spraw kadrowych:

1. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy.

2. Prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę lub Zarząd.

3. Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników.

IV. W zakresie spraw administracyjno - gospodarczych:

1. Administrowanie budynkami Starostwa.

2. Zabezpieczenie mienia Starostwa.

3. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa.

4. Gospodarowanie drukami i formularzami.

5. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa.

6. Prowadzenie archiwum Starostwa.

7. Zabezpieczenie łączności telefonicznej, telexowej i alarmowej.

8. Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa.

9. Obsługa informatyczna Starostwa.

10. Organizowanie akcji kuriersko - posłanniczej.

V. W zakresie ogólnym:

1. Załatwianie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk, ich pisowni lub brzmienia.

2. Przygotowanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę.

3. Załatwianie spraw związanych z organizacją imprez masowych.

4. Wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń.

5. Kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych.

6. Prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę.

7. Organizowanie i przeprowadzanie poboru.

8. Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.

9. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej.

10. Powoływanie do wykonania obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na cele zorganizowanej akcji społecznej.

11. Prowadzenie spraw z zakresu repatriacji.

VI. W zakresie oświaty:

1. Realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół podstawowych specjalnych, szkół ponadpodstawowych, szkół sportowych
i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo - wychowawczych, placówek opiekuńczo - wychowawczych i resocjalizacyjnych, poradni psychologiczno - pedagogicznych.

2. Przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych.

3. Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych.

4. Prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektora, wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego szkoły lub placówki.

5. Przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną.

6. Przygotowanie opinii w sprawie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły - prowadzonej przez inną osobę prawną lub osobę fizyczną.

7. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych.

8. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej.

9. Przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom
i placówkom oświatowym.

10. Przygotowywanie propozycji zasad rozliczania czasu pracy dla nauczycieli
o różnym planie zajęć w poszczególnych okresach roku szkolnego.

VII. W zakresie kultury:

1. Umieszczanie na zabytkach nieruchomych odpowiednich znaków lub zapisów.

2. Przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu który posiada cechy zabytku.

3. Zawiadamianie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym.

4. Przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia.

5. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem powiatowej instytucji filmowej (fakultatywne).

6. Prowadzenie spraw związanych z dystrybucją i rozpowszechnianiem filmów.

7. Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury.

8. Podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego.

9. Załatwianie spraw z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury.

10. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem muzeów oraz nabywanie muzealiów.

11. Załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych.

12. Ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji.

13. Prowadzenie spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego powiatu
w sferze organizacyjno - prawnej, finansowej i kadrowej, prowadzenie rejestru powiatowych instytucji kultury.

14. Przygotowywanie propozycji w zakresie finansowania bieżącej działalności remontowej instytucji kultury oraz kontrolowanie wykorzystania wydatkowanych na te cele środków budżetowych.

15. Prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej.

16. Współdziałanie w organizacji świąt państwowych, narodowych i religijnych oraz innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych.

17. Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami
o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego.

VIII. W zakresie sportu:

1. Tworzenie warunków prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej.

2. Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych.

3. Prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych.

4. Organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno - technicznych dla jej rozwoju, w tym:

a) popularyzacja walorów rekreacji ruchowej,

b) organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo - rekreacyjnych,

c) szkoleniem kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych,

d) tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo - rekreacyjnej.

IX. W zakresie turystyki:

1. Określenie ogólnych standardów usług turystycznych.

2. Szkolenie kadr dla turystyki.

3. Wytyczanie i utrzymywanie szlaków turystycznych.

4. Współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami i przedsiębiorstwami turystycznymi
w kraju i za granicą.

5. Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w zakresie turystyki.

6. Współpraca w zakresie rozwoju agroturystyki.

7. Opracowanie rozwoju turystyki.

X. W zakresie ochrony zdrowia:

1. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru.

2. Organizacja konkursu na stanowisko kierownika zakładu opieki zdrowotnej oraz zastępcy kierownika zakładu w zakładzie w którym kierownik nie jest lekarzem oraz nawiązanie stosunku pracy z osobą wybraną po zasięgnięciu opinii komisji konkursowej, jeżeli
w wyniku postępowania dwóch kolejnych konkursów kandydat nie został wybrany
z przyczyn określonych w ustawie.

3. Przygotowywanie projektu uchwały o tworzeniu rady społecznej.

4. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem ZOZ-u.

5. Przygotowywanie projektów zarządzeń lub uchwał o zmianie formy gospodarki finansowej samodzielnego zakładu lub o jego likwidacji.

6. Przygotowywanie projektu umów zawieranych z rektorem państwowej uczelni medycznej na udostępnianie oddziału szpitalnego (klinicznego), który może udzielać świadczeń zdrowotnych o regionalnym obszarze działania.

7. Wykonywanie zadań związanych z przewlekłym leczeniem chorych na gruźlicę

8. Realizacja zadań związanych z zapewnieniem kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej oraz ochrony zdrowia psychicznego.

9. Prowadzenie spraw związanych z pokrywaniem kosztów przewozu osób podlegających przymusowej hospitalizacji.

10. Przygotowywanie projektów decyzji o powołaniu osoby do pracy przy zwalczaniu epidemii.

11. Opracowywanie decyzji o wydaniu zwłok szkołom wyższym.

12. Powoływanie, z upoważnienia Starosty osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn
w razie braku lekarza.

13. Przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa.

14. Wydawanie decyzji w sprawie skierowania osób do Szpitala Ogólnego
w Wysokiem Mazowieckiem w Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym w Ciechanowcu."

6) w Rozdziale V w §15 w ust. 12 po wyrazie "finansowymi" dodaje się wyraz "Powiatowy",

7) w Rozdziale V w § 16 w dziale I skreśla się ust. 9,

8) w Rozdziale V w §16 w dziale II ust 10 otrzymuje brzmienie:

"10. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na krajowy przewóz osób w transporcie regularnym pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami na obszarze wykraczającym poza obszar gminy."

9) w Rozdziale V w §16 w dziale II ust 21 otrzymuje brzmienie:

"21. Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie krajowego przewozu osób i rzeczy, zaświadczeń potwierdzających wykonywanie transportu drogowego na potrzeby własne oraz współpraca z ministrem właściwym do spraw transportu w zakresie udzielanych licencji i zaświadczeń."

10) w Rozdziale V w § 17 w dziale I skreśla się ust. 4 i 19,

11) w Rozdziale V w § 17 w dziale I po ust. 27 dodaje się ust. 28 w brzmieniu:

"28. Opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy."

12) w Rozdziale V w § 17 w dziale IV skreśla się ust 15.

13) w Rozdziale V w § 17 w dziale VII punkcie 20 po wyrazie "środowiska" dodaje się wyrazy "i nadzór nad ich realizacją".

14) w Rozdziale V w § 17 dział VIII otrzymuje brzmienie:

"VIII. W zakresie ochrony przyrody:

1.Popularyzowanie ochrony przyrody w społeczeństwie.

2.Opiniowanie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego.

3.Prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo - krajobrazowych.

4.Opiniowanie zmian przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew.

5.Sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody
w trakcie gospodarczego wykorzystywania jej zasobów.

6.Przygotowywanie decyzji o nadawaniu osobom fizycznym uprawnień społecznych opiekunów przyrody.

7.Rejestracja zwierząt egzotycznych hodowanych na terenie powiatu."

15) w Rozdziale V w § 17 dział XII pkt 10 otrzymuje brzmienie:

" 10. Koordynacja i współpraca z wójtami i burmistrzami w zorganizowanej akcji społecznej na obszarze gmin znajdujących się w powiecie podczas klęski żywiołowej".

16) w Rozdziale VI odpowiednio w § 21, § 23, § 24, § 25 i § 26 wyrazy "Wydział Organizacyjny" zastępuje się wyrazami "Biuro Rady i Zarządu Powiatu".

17) w Rozdziale VI w § 24 pkt 1 po wyrazie "Starosta" dodaje się wyraz "Wicestarosta".

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się zarządowi powiatu.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady

Dorota Łapiak

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Tymińska

Wprowadzający: Barbara Tymińska

Data wprowadzenia: 2005-05-11

Data modyfikacji: 2005-05-11

Opublikował: Barbara Tymińska

Data publikacji: 2005-05-11